W15 – Supplemental Instruction – veiledning i regi av studentene selv

Les artikkel om hva den studentaktive læringsformen Supplemental Instruction SI går ut på

PRESENTASJON

Tid og sted: 9. desember kl. 15:00 – Seminarrom A103
Elisabeth Suzen og Roger Helde
Nord universitet

Oppsummering
Den studentaktive læringsformen Supplemental Instruction SI er et frivillig tilbud om faglig veiledning i regi av studentene selv. Det handler om læring i samarbeid med andre, hvor betydningen av relasjoner, veiledning og refleksjon som metode og verktøy for læring vektlegges. Formålet med SI er å forbedre studentens prestasjoner og minske risikoen for studieavbrudd. Vi har valgt å se nærmere på de studentene som leder dette tilbudet (SI-ledere). Problemstillingen vi har søkt å besvare, er følgende: Hvordan har SI-lederne forstått og erfart 1) SI som pedagogisk verktøy og 2) SI som et lederutviklingsprogram? Dette kan du få vite om, og mer, på vår workshop.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.