Konferansen «Studentene skal lykkes!»

Den 11.-12. desember ble den første årskonferansen til prosjektet, med tittelen Studentene skal lykkes!, arrangert i Bergen med 29 innlegg og over 100 deltakere.

Programmet inneholdt 3 ulike pre-sesjoner før konferansen offisielt startet og 6 parallelle sesjoner med tre eller fire ulike innlegg i hver sesjon. I en av sesjonen tok vi for oss to diskusjoner som er veldig aktuelle akkurat nå: #Metoo og obligatorisk oppmøte.
Joe Cuseo, en av nestorene i USA på å tilrettelegge for studenters suksess, holdt et spennende foredrag med tittelen «Promoting the Success of University Students: Seven Universal Principles & Powerful Practices». Se denne siden for streaming-opptak av foredraget og denne siden for kompendiet til Cuseo.
Se denne siden for en oversikt over alle innleggene på konferansen og denne siden for presentasjoner som ble holdt på konferansen (og tidligere seminar).
Vi takker alle innleggsholderne for spennende og interessante innlegg, og alle deltakerne som bidro aktivt med å gjøre dette til en interaktiv og lærerik konferanse – vi gleder oss allerede til neste års konferanse!